.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"مافیای واردات بر بازار برنج خیمه زده است"

شمال نيوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،‌ با بیان اینکه واردات برنج در دست افرادی است که پشتوانه قوی سیاسی در کشور داشته و با اقتداری که دارند نابودی محصول ایرانی را رقم زده‌اند، گفت: دولت به دلیل سود بالایی که واردات برنج در بر دارد از خرید محصول ایرانی با نرخ مناسب اجتناب می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان اینکه تبدیل شدن زمین‌های شالی‌کاری به ویلا نتیجه اقدامات دور از کارشناسی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی برنج از کشاورزان و عدم حمایت از آنان برای کاهش هزینه تولید است، افزود: نرخ خرید تضمینی برنج باید بر اساس هزینه نهاده‌های تولید، نرخ تورم و در زمان معین قبل از برداشت محصول تعیین و اعلام شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که دولت باید در حین برداشت برنج داخلی از واردات این محصول به کشور جلوگیری کند،‌ تصریح کرد: جلوگیری از واردات بی رویه محصولات کمترین حمایت از کشاورز به شمار می‌رود، که در دولت دهم رخ نداد و مهاجرت افراد از روستا به شهر‌ها و به این ترتیب مصرف‌کننده بودن صرف را برای آینده نزدیک جامعه رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: واردات برنج بعد از قاچاق مواد مخدر بیشترین سود را در بردارد و این خود دلیلی برای بی‌توجهی مسئولان به تولید این محصول و نیز خرید مناسب آن است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،‌ با بیان اینکه رغبت شالی‌کاران به فروش اراضی زراعی خود از تشدید ظلم دولت به کشاورزان حکایت می‌کند، گفت: دولت کمترین حمایت از شالی‌کاران که تعیین عادلانه نرخ خرید تضمینی برنج و اعلام به موقع آن است را نیز از کشاورزان دریغ کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه قبل از شروع کشت برنج دولت باید نرخ خرید تضمینی این محصول را به کشاورزان ابلاغ کند، افزود: بی‌توجهی به منافع کشاورزی کاهش تولید و وابستگی شدید به واردات را رقم زده است.

وی،‌ یادآور شد: در حال حاضر کاشت برنج با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید هیچ صرفه اقتصادی برای شالی‌کار نداشته و کشاورزان از روی ناچار دست به کشت این محصول می‌زنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،‌ با بیان اینکه واردات برنج در دست افرادی است که پشتوانه قوی سیاسی در کشور داشته و با اقتداری که دارند نابودی محصول ایرانی را رقم زده‌اند، افزود: واردات بیش از نیاز کشور آفتی است که تولید را به بیراهه کشاند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : واردات , برنج , شمال نيوز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.